2009. június 11., csütörtök

Pármai sonka és a túrós tészta




Édesapám két héttel ezelőtt felhívott, hogy van pármai sonkája, és kell-e belőle?
- Mennyi pármai sonkád van?
- Egy egész. Filézett pármai sonka.
- Hát! Még jó, hogy kell. Tíz perc múlva Nálad nagyok. Beindult a nyál elválasztásom, tehát úgy ahogy voltam otthoni ruhában beültem az autóba és száguldottam a sonkáért.
Persze az autóban eszembe jutottak olyan kérdések, hogy: honnan?…Kitől?Miért?-de ilyeneket teljesen fölöslegesnek láttam megkérdezni az elhangzott információk fényében ráhagytam a férfi kommunikációs szokásait.



Félbevágtuk a sonkát, és felporcióztuk elvittem a részem aztán hazamentem tovább foglalkozni az új hűtőlakómmal.
Gondoltam, hogy ez is a hűtőmben fog tönkre menni….de nem szépen lassan két hét alatt egyedül a végére is értem. Azért kicsit kevésnek is bizonyult.
A sonka nagyobbik, de zsírosabb fele került hozzám, ezért miután hazaszállítmányoztam, szépen levágtam a zsíros részt felkockáztam, aztán beraktam a mélyhűtőbe, hogy majd…egyszer valamire…valamikor tökéletes lesz.
Ami késik nem múlik, el is jött a túrós tészta ideje (gyorsan valamit a fiuknak eset) és azon nyomba eszembe is jutott a felkockázott ’’szalonna’’.
A teljesen megszokott ételből egy csodát varázsolt a pármai aroma. A sonka aromája teljesen kijött a szalonnában is. A sütés alatt olyan aromák lengték be a konyhát, hogy majdnem ennem kellett a ’’tiltott ételből’’, de ellen álltam, ezért csak a kisült szalonnából csemegéztem egy kis bor társaságában. Teljesen másképp sült meg mint a magyar szalonna, vagy a sonka zsíros része, nem igazán értem, hogy miért mert ez a sonka magyar sertésből volt. Azt sem értem, hogyha alkalmas egy terülte arra, hogy szél erőmű létesítésére akkor sonka készítésre miért nem!?



Túrós tészta sült pármai szalonnával


250 g fodros kocka tészta
500 g pármai sonkáról levágott zsíros rész felkockázva
500 g házi félzsíros túró összetörve
házi tejföl ízlés szerint


A felkockázott zsíros sonkát, szinte szalonnát kisütöm. A zsírt külön öntöm, a szalonnáról felitatom a zsírt.
A tésztát forrásban lévő sós vízben kifőzöm. A maradt zsírban kicsit megpirítom összekeverem a túróval, és megszórom a kisütött szalonnával és tejföllel tálalom.

A szalonnából kisült zsírt összekevertem fűszerekkel és kis tégelybe tettem...ez kitünő gasztro ajándék lesz majd.

MGL

Nincsenek megjegyzések: